Tájékoztató kollégáknak

Kedves Pedagógus Kollégák!

Összegyűjtöttük, mikor érdemes tanítóként, tanárként az iskolapszichológusokhoz fordulni.

  • Ha osztályfőnökként szeretné jobban megismerni az osztályát vagy egy-egy gyereket. (pl. társas kapcsolatok, érdeklődés, az iskolához való viszony, szorongásszint, önértékelés, kreativitás.)
  • Amikor az osztályba járó gyerekek szüleinek szeretne segítséget nyújtani a családi nevelésben. (pl. szülői értekezleten, könyvvel. )
  • Ha osztályfőnöki órára vagy szakmai munkaközösségi ülésre pszichológiai téma kitűzését tervezi.
  • Ha egyszerűen érdeklődik valamilyen pszichológiai probléma iránt, hallana, olvasna róla.
  • Ha felfigyel arra, hogy az osztályban valami „nem stimmel”. (pl. a gyerekek nem értik a tananyagot, sokat vitatkoznak egymással, viselkedésük megváltozik, nyugtalanok, feszültek.)
  • Ha konfliktus alakul ki a kollégák között, és szeretnék ezt feloldani; vagy feszültség jön létre az osztály és az egyik tanár között; valamelyik szülő (vagy szülő csoport) és az osztályban tanító pedagógus között keletkezik nézeteltérés.
  • Ha úgy gondolja, hogy valamelyik tanítvány megnyilvánulása pszichés zavar előrejelzője lehet. Pl.: túlzott érzékenység, tartósan rossz hangulat, nagyfokú önbizalom hiány, fokozott kapcsolat igény, jó értelmi képességek mellett gyenge teljesítmény.
  • Ha diákjain olyan megnyilvánulást tapasztal, amely alapján az érzelmi élet, a társas kapcsolatok zavara, személyiség problémák feltételezhetők.
  • Ha egy tanuló életében olyan esemény történt, ami esetleg traumatikus hatású lehet. (Pl.: haláleset, válás, a szülő tartós távolléte, súlyos betegsége,baleset látványa, erős megszégyenülés.)
  • Ha kiemelt figyelmet igényelő (pl. osztályismétlő, új gyerek, halmozottan hátrányos helyzetű, kiemelkedően tehetséges, veszélyeztetett helyzetű, diszlexiás, krónikus betegségben szenvedő) diákokkal kapcsolatban tapasztal valami fontosat.

Kun Hajnalka és Kálmán Marianna
iskolapszichológusok

Legutóbbi frissítés: 2022. 07. 04. 15:14